Alla inlägg under december 2010

Av linda - 9 december 2010 18:56

Nu sitter jag med färgen i håret, hoppas det blir bra.


Bilden är från google.   

Av linda - 9 december 2010 18:10

Funderar på att färga håret nu, istället för imorgon :)

Av linda - 9 december 2010 16:04

Sitter och väntar på Malin som är kvar i skolan. Hon kommer hem snart och då ska vi gå och beställa en bil som jag ska ha på uppkörningen, fixa tre körlektioner innan uppkörningen och kolla julklapp till hennes pappa. Jag ska nog även köpa mig en hårfärg och lite sånt, eftersom jag är ledig imorgon tänkte jag pyssla om mig själv.


Imorgon kommer mitt hjärta! Bäste!


Av linda - 9 december 2010 16:03

Jag tror på godhet, kärlek och lycka. 

87

Av linda - 9 december 2010 06:52

Varför är jag vaken nu? Jag vaknade för en halvtimme sedan och var kissenödig + illamående och nu kan jag inte somna om för jag mår så illa.. Lillkillen sparkar i alla fall så datan guppar på min mage, det är tur att någon mår bra i alla fall! ♥

Tänk att det "bara" är 87 dagar kvar av 280. Jag har alltså vart gravid i 193 dagar. Jag hoppas att det kommer gå fort, men just nnu känns det som en evighet till jag har honom i min famn.

När jag inte var så långt gången kommer jag ihåg att jag kollade runt på olika bloggar och tänkte då att jag vill också bara ha så lite dagar kvar, och nu är jag där själv. Underbart.


Nää, om man skulle ta och gå upp kanske? Äta frukost och ta på sig kläder tar dock inte så lång tid, kanske är lika bra att ligga kvar. Hmm...

Av linda - 8 december 2010 21:35

Pratar med älskling i telefon, jag vill hem. Han letar efter babywatcher och jag har hittat ett superfint vagnhänge typ?

Imorgon ska jag till skolan som vanligt och på fredag är jag ledig, skönt!

Av linda - 8 december 2010 18:46

Jag vill leva resten av mitt liv med dig, Viggo Wiström.


Bilden är tagen i april 2009  

Av linda - 8 december 2010 12:46

Vilket ögonblick ska man skriva om? Det är svårt att välja ett.


Ett ögonblick som ploppar upp är när min farmor dog. Den värsta dagen i mitt liv.

En dag, den 20 maj 2008, när jag slutar skolan ringer min pappa mig och säger att han måste träffa mig och prata. Jag svarar bara att jag inte har tid för att jag ska umgås med en kompis. Jag och min pappa har ingen kontakt och därför ville jag inte träffa honom och prata. Efter att han övertalat mig gick jag med på det och han skulle komma efter en timme. Jag fick en hemsk känsla i min mage. Panik.

Jag ringde mamma och frågade, hon visste inte varför han ville träffa mig och blev lika fundersam som mig. Hon sa något i stil med att "eftersom att du just fyllt år kanske han bara vill ge dig en present". Men jag kände på mig att det var något annat. Något hade hänt min älskade farmor. Jag bara kände det i magen.

Jag ringde hem till min farmor, där min faster svarar och säger att jag inte får prata med farmor och att jag ska prata med pappa när han kommer. Min faster bor 40 min ifrån min farmor och farfar och brukar inte vara hos dom vid fyra tiden på en tisdag. Och min farmor jobbar alltid till sex på kvällen och eftersom att min faster så fint sa att jag inte fick prata med farmor förstod jag att något hänt.

Jag hoppades på att hon "bara" låg på sjukhus då jag verkligen inte ville att det som hade hänt skulle ha hänt. Jag började gråta, fick panik och lugnade ner mig. Jag försökte tänka positivt, självklart var det ingen fara med min unga och friska farmor! Men så fel jag hade..

När pappa och min bror kom och hämtade mig förstod jag utan att de ens behövde säga något. Jag började skrika och gråta och kunde inte stå på mina ben. Hela min värld rasade samman. Min farmor hade dött.


Hon dog i sömnen och hade inte känt någon smärta. Hon dog med ett leende på läpparna. Min fina älskade farmor.

Idag är det över två och ett halvt år sedan hon gick bort och jag saknar henne lika mycket nu som jag gjorde då, det är bara lite lättare att leva med det nu.


Min farmor var min bästa vän, efter mamma. Hon var som en andra mamma för mig.

Dagen då min farmor dog, då dog en del av mig. Jag var inte i skolan på två månader. Jag låg bara hemma och grät. Hon är en av de personer som jag älskat mer än något på jorden.


Idag vet jag att hon finns uppe i himlen. Och nu när hon har farfar med sig där uppe vet jag att hon har det bra. Jag vet att hon vakar över mig, som den fina ängel hon nu är.

Jag önskar att hon kunde varit här. Att hon kunde få träffa min lille prins när han kommer till världen och att han skulle få träffa henne. Världens bästa Elizabeth. Dom får träffas i en annan värld långt, långt borta om ett långt, lååångt tag. Så länge får hon sitta uppe på himlens finaste moln och titta ner på oss.


Jag älskar dig farmor, har alltid gjort och kommer alltid att göra.

Ovido - Quiz & Flashcards